Skapande Skola - Höganäs Kommun hösten 2013

ARTLABB Syfte: Syftet med projektet är att eleverna inom ramen för samhällskunskap tittar på hur konstnärer genom tiderna använder konst för att förmedla samhällskritik. Att utifrån nu levande konstnärers på vårt samhälle och dess syn på människan och dess livsmiljö. Idéarbetet pågår för fullt! Till våren 2014 blir det utställning på Höganäs Museum. Frågeställning: Min röst; är jag viktig? har det någon betydelse? kan jag förändra? får jag? vill jag förändra och vad i så fall? Kön och genus. Åsikter, kritik, hemligheter och personlighet. Humor och glädjespridning. Demokrati och politik – kan jag påverka? Vad är ett samhälle? Mat och konsumtion, skräp och miljö. Hat, sorg, glädje och kärlek. Norm. Utanförskap. Handikapp. Ungdomarna skapar ett konstverk per person som sedan bildar en art Book/ bok/ affisch i större format.

Kommentarer