Konst och Medielabbet på gång!

I veckan har jag kontaktat skolorna med ett utskick i Ängelholms kommun om vår dagtids- verksamhet för barn och ungdomar. Man kan boka tider eller få mer information av Gertrud på mobil: 0722468255, ni kan också maila för mer information; gertrudalfredsson@hotmail.com. Vi på Konstlabbet tänker oss att det är bra att arbeta med mindre grupper på c:a 10 personer. Minimum tid är dock 1 timma. Vi kan tillsammans bygga upp lämpliga konstnärliga teman som en förlängning av ert pågående arbete. Material ingår. Just nu erbjuder vi en 1/2 timma gratis om ni bokar en grupp. Vi arbetar med alla åldrar. Hoppas vi snart ses!
Lite om mig som håller i och startat upp idén med Konst och Medielabbet i Ängelholm: Jag heter Gertrud Alfredsson och är konstnär och konstpedagog. Arbetar alltid med konst på ett eller annat sätt men älskar att arbeta med barn och ungdomar. Har arbetat 5 år som bildlärare på Nyhamnsskolan i Höganäs och på Holstagårdsskolan i Helsingborg. Under 4 år arbetade jag som konstpedagog och utställningsproducent på Dunkers Kulturhus. Startade också Rögle konsthall för några år sedan där jag hade konstverkstad med kurser för barn. Under årens lopp har jag in emellan gjort kurser för barn i min ateljé. Men nu vill jag starta något mer beständig som får utvecklas på lång sikt. Men vi vill ha kul och ser verkligen fram emot att etablera Konst och Medielabbet i Ängelholm och träffa er och berätta om alla idéer vi har för framtiden. Vill ni se vad jag skapar så gå in på min sida här: Gertruds Blogg

Kommentarer